Netherlands

-varning för långt inlägg sötnosar-

lÄntligen hemma efter en lååång resa till och från Holland. Det var tävling i Emmen och sedan i Alkmaar. Så i torsdags på morgonkvisten begav sig Judogymnasiet ner mot Helsingborg för att ta färjan över till Helsingör. Därifrån åkte vi runt 2 timmar för att sedan ta nästa färja över till Tyskland. Där blev det sedan övernattning i Lübeck, och till där fick alla som inte var riktigt klara med vikten chansen att rätta den lite.

På fredagmorgon fortsatte vi resan till Holland och till vårat hotell i Emmen. Vi fick väga in, sedan åt vi den efterlängtande buffén som inte var så god som vi hade hoppats på.

Hur som helst så vart det en skön kväll sedan, rätt mycket härj, men tidig läggdags eftersom det var tävling på lördagen. Jag fick "turen" att tävla på morgonen. Skönt ändå på något sätt, så har man det gjort sedan. Resultatet för mig på den tävlingen var 2 vunna matcher och 2 förlorade. Lite tråkigt att jag förlorade bronsmatchen som jag kände att jag egentligen skulle kunnat vinna. Men det slutade med en 5e plats i alla fall.

Efter tävlingen satte vi kurs mot Alkmaar där tävling nr 2 skulle hålla hus. När vi kom fram gjorde vi oss hemmastadda och det blev sovdags nästan med detsamma vi kom dit då vi kom fram sent dit.

Efter en rätt så jobbig nattssömn var det frukostdags klockan nio. Tävlingen började för min del klockan halv 3 så jag fick åka med den sena bussen tillsammans med de andra som började sent.
Det vart lite härj efter frukosten på hotellrummet då en viss Kattis hade fått i sig lite för mycket socker. Men det var kul, tiden gick ju snabbare och så småningom var det vår tur att ge oss av till tävlingshallen.

Söndagens tävling gick mycket bättre en lördagens och jag slutade på en 2a plats.
Och därmed var tävlingarna avklarade.

Nu var det dags att åka hem, så vi tog våran buss och åkte hem till Sverige igen. Usch, det blev en riktigt lång resa med dålig sömn, film, massa onyttigt och mys. Riktigt kul, men dock blir man trött då resan är så himla lång. Att sitta still i en buss i x antal timmar tar på krafterna, men vi hittar oftast alltid på något så vi har oftast rätt roligt.

Men nu är jag hemma i min lya i Lindesberg igen. Igen träning ikväll. Ska nog tvätta lite, plugga och sedan bara ta det lugnt och njuta av kvällen. Imorgon är det tisdag vilket betyder: Ny dag, nya krafter och Randoriträning.


puss/ Sabrina



Kommentarer

Kommentera inlägget här snygging;

Ditt fina namn;
Kom ihåg mig?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Namnet på din blogg;

Kommentar;

Trackback
RSS 2.0