Junior SM 2010

Hej på er!
Idag är det måndag,ny vecka alltså! Fem dagar kvar till sportlov. Åh va skönt det ska bli!

I helgen var det ju junior SM  så i fredags förmiddag begav vi oss upp till Sundsvall. Fy tusan. Mellan 6-7 timmar i en buss utan att få äta något är inte så jätteroligt kan jag ju säga er. Strul med vikten inför en tävling är ALDRIG roligt. Veckan innan hade jag över 2 kilo att banta. Jag som tycker det är sjukt mycket ska egentligen inte klaga när det fanns andra som hade upp till 4-5 kilo att banta ner. Haha så sämst jag är. Hur som helst, när vi om upp till Sundsvall vägde jag mig och då låg jag bara 6 hekto över? Hm lite konstigt eftersom jag hade haft 2 kilo några dagar innan, Haha ja men jag har ju mina bortförklaringar.

Men det blev lite bastu i alla fall. Trots att jag bara hade 6 hg att basta ner så blev jag helt yr efter ett tag. Men så kan det bli när man skrapar bort all vätska. Fast tror inte att basta bort massa kilo är något för mig egentligen.. Tur att jag inte var tvungen att basta bort så mycket!

På kvällen blev det en stor,god pastabuffé! MUMS. Gillart till tusen! Men efter så rullade man fram,ärligt talat! Men jäklar så gott det var,så det var lätt värt det.
Efter vi krubbat klart vart det en tripp in till Shulle och Murres rum,eftersom alla Södertäljare också skulle tävla.. Vi kollade på Dum&Dummare. Sjuuukt skön film alltså!!
Sedan blev det att sova en lååång nattssömn!

På lördag vart det sovmorgon till 9. Vaknade upp,helt utvilad!! Perfekt för en tävlingsdag. Men frukosten väntade så vi kilade ner till restaurangen. Hotellfrukost vill man inte missa.

Jag tävlade inte förrän kvart i fyra dock... Men tur att man kunde underhålla sig med att titta på de andras matcher. Men när väl min viktklass hade börjat var det tid för att börja tagga. Hade riktigt tuffa motståndare i min viktklass,typ halva juniorlandslaget. I första mötte jag Fanny Malmborg som är så jäkla duktig!! Är rätt nöjd med matchen. Fick in ett jättesnyggt svep på henne så kan inte vara mer än nöjd trots att jag sedan förlorade matchen. I andra matchen mötte jag Mikaela Barrera. Matchen sög verkligen,förlorade på en skitsak. Hon var också duktig,men känner att det kunde gått tusen gånger bättre i just den matchen. Hade mer att ge.
Men två förlorade matcher slutade med att jag åkte ur. Så där var SM passerat.

Så nu blir det att tagga inför Estland nästa vecka!!



En bild på mina tränare och de som tog medaljer i helgen! GRATTIS!!


/sabrina

Kommentarer

Kommentera inlägget här snygging;

Ditt fina namn;
Kom ihåg mig?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Namnet på din blogg;

Kommentar;

Trackback
RSS 2.0