Sverigecupen 2011

Hej allihop! Hoppas att ni mår bra!

Idag vankades det Sverigecupen så igår bar det av till norrköping för invägning. Sverigecupen är en lagtävling som hålls varje år. Invägningen gick bra och alla klarade sin vikt. När vi vägt in åkte jag hem till familjen i Södertälje för att sova.
Det var bara att kliva upp tidigt imorse. Ingen sovmorgon här inte. Tillbaka till norrköping igen. Tävlingen började halv tio men tjejlagen började inte förrän halv elva. Det var vi (Södermanland/Östergötland) och Stockholm som var de enda tjejlagen, så vi fick alltså köra bäst av tre. Dock så tycker jag att vi borde kört under namnet Södertälje bara eftersom vårat lag endast bestod av Södertäljejudokas.

Första lagmatchen inleddes med -57. Tilda går in och kör sitt, vinst. Sedan var det min tur, går in, greppar och kör lite. Vi går ner i Ne-waza och jag får in en klockren strypning som följer med att min motståndare svimmar och sedan börjar krampa. Judo är Judo och jag vann matchen. Tredje matchen var Sofies. Ganska jämnt men Sofie har övertaget, och vinner. Sist ut är Melanie som bara går in, tar sitt grepp & PANG! Kast och därmed vinst. Första lagmatchen var avklarad och vi vann med 4-0.
Andra lagmatchen inleddes också med -57. Nya motståndare då Sthlm var tvungna att ändra laguppställning. Men hur som helst, T kör sitt och går in och vinner. Därefter är det jag igen, går in, kommer ner i Ne-waza åter igen, tar fasthållning och min motståndare klappar. Jag som aldrig brukar vinna i Ne-waza vann idag båda mina matcher på det, och det kändes bra. Näst ut var Sofie. Åter igen en ganska jämn match men S ligger några snäpp högre och vinner! Sist ut, Melanie som kämpar riktigt bra lyckas dock inte vinna denna match. Men hur som så blir det lagvinst för oss med 3-1. En riktigt lyckad tävling! Vi kammade hem en Guldpeng och fick även pris för Bästa damlag!

SÖJFs killag körde också riktigt bra och vi fick se massor av fina matcher, dock så lyckades de inte ta sig till pallplats. Men de köttade på bra!
Får även gratulera Värmland/Örebros killag till 3e platsen!



jag, Melanie, Sofie och Tilda. Vi är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här snygging;

Ditt fina namn;
Kom ihåg mig?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Namnet på din blogg;

Kommentar;

Trackback
RSS 2.0